söndag 13 juni 2010

Kanske den märkligaste upplevelsen hittills

Jag och Bella ser inte så värst mycket av varandra nu när hennes mamma är här, för de bor på hotell tillsammans. Och jag har ju haft mina gäster här. Men imorgon flyttar Bella ner till mitt rum, så vi ska bo tre personer här de sista tio dagarna.

Mattiaz är och jobbar, på söndagar är det "Hillsong" som hyr hela Dominion-teatern. Hillsong är någon form av kristen organisation, och på söndagar har de sina gudstjänster på Dominion. De är tydligen mycket för det här med musik och lovsång och har rockband på scen och hela baletten. Nästa vecka ska jag gå på studiebesök på en sån tillställning tänkte jag, bara för att. Detta Hillsong är så omtalat, just eftersom Mattiaz jobbar på teatern, så jag måste ju få se vad det är för något. De kör två gudstjänster varje söndag, båda är fullsatta. Dominion tar 2000 pers. Helt sjukt!

Så, till den märkliga upplevelsen: Igår var jag på stan, ensam. Jag köpte mig en glass på världens bästa glassbar Baskin Robins (De har ALLA smaker på glass, en smak heter Tea party, med tesmak och bitar av scones. Man är väl i England...), och skulle ta mig in promenad bort till Green park och ta tunnelbanan hem därifrån. När jag gått en bit hör jag ett himla liv och ser en Pride-flagga sticka upp ur en folkhop. "Det verkar vara Pride-parad, det kanske är London Pride" tänker jag och går närmare för att kika. Så fel man kan ha. Det är demonstration, en väldigt fredlig och fin sådan, mot att folk kör för mycket bil och borde cykla istället. Därför är alla deltagarna i paraden utrustade med cykel. Och inte nog med det, alla hundratals deltagare är även nakna! Har man undrat vart killar gör av sin lille fillefjong när de cyklar så vet man det nu, kan jag ju säga. Det var en väldigt roande upplevelse att se paraden med nakna människor som kroppsmålat sig, pyntat sig med glitter och glamour eller bara valde helt au naturel.

För övrigt:
*Solen skiner
*Jag och Bella var TVUNGNA att se Wicked en sista gång innan vi far hem, så Mattiaz fixade billiga biljetter åt oss på tisdag kväll.
*Jag och Mattiaz ska avsluta musikal-besöken med att se Sister Act, som vi också kan få billiga biljetter till. Ett hett tips om man vill se mycket musikaler men inte har pengar i London är att känna herr Andersson.
*Har jag ätit kakor till frukost. Jag fick ont i magen, men det var det värt.

Dagens bild:

Är de inte fina...?

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Vilken "trevlig" demonstration...jag som tycker nudistbadet på östra stranden är fullt tillräckligt ..eller inte.
    Vilket kön man nu har så måste de ha ganska ont efteråt.Jag tycker det räcker med spinning, fullt påklädd och med gelesadel.
    Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.