onsdag 2 juni 2010

Småkryp

Något som kommer med värmen (som är tillbaka idag) är småkryp. Eftersom vi bor i ett hus som begåvats med kackerlackor så är vi inte så rädda för de små krakarna, men att säga att vi tycker om dem vore väl kanske ändå att ta i. I går satt Sara i sin säng och läste när hon helt plötsligt ser något stort svart komma krypandes vid axeln. En gigantiskt svart spindel! Den är numera krossad och ligger i papperskorgen.
En giant-size geting höll på att gå samma öde till mötes nu ikväll, men den lyckades fly ut genom dörren. Lucky bastard.

Idag har vi dansat för fulla muggar. Bella har tagit två balettklasser, en hiphop och en jazz. Sara har tagit en klass jazz och en balett och så yogat en timme.
Sedan var vi sjukt trötta och skulle åka hem, men vi gick till Capezio-affären (märke på danskläder) istället för där var det rea, och Bella införskaffade en blå fin ny dansdräkt. Sedan skulle vi åka hem igen, men vi gick och åt våfflor i Covent garden istället. Sen skulle vi åka hem igen, det gjorde vi.

(Dagens GRATTIS går till Saras kompis Marre som har kommit in på danslärarutbildningen!!)

Xoxo!

2 kommentarer:

  1. Haha, vi har också haft en del oinbjudna gäster, dock inga kackerlackor. Här om veckan fäktades jag mot en mega-mal som var på jävligt dålift humör för den attackerad mig! Med en tidning i handen lyckades jag smälla till varenda kvadratcentimeter av rummet samtidigt som Lisa satt på sängen och hejade på. Det var magiskt.
    Jag gillar förresten att ni skriver i 3:e person... Det har aldrig vi tänkt på att göra. Egot går kanske före ;) Pjuss!!! //mina

    SvaraRadera
  2. Småkryp är väl inget ..kom precis hem ifrån min kvällspromenad.Ett under att jag kom hem överhuvudtaget. Det kom en stor orm rakt emot mig,påminde i storlek om en boaorm.Dock var den kopparfärgad men stooor var den.
    Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.