lördag 5 juni 2010

Spirit in the sky

SARA:
Jag har idag varit med om något väldigt intressant. Eftersom Mattiaz skulle jobba, Bella och Sofie musikala och jag sparar mina sista musikalören tills Julia och Åsa kommer, så hade jag en hel dag att spendera ensam. Eftersom jag trivs ganska bra med att traska runt på stan så gjorde jag det. Efter ett tag kom jag till Leicester Square, och hör musik. Livemusik! En kör står på en scen i den lilla parken och sjunger för full hals. Jag bestämmer mig för att närmare undersöka saken och går dit. När jag går in i parken får jag en liten lapp där det står "Spirit in the sky" och en bön som jag verkligen inte orkar skriva av. Det visade sig att "Churches of West end" hade någon form av partydag för allmänheten. I ett litet tält satt en hög med människor och bad. Mitt i parken satt ett gäng präster, där kunde man få förbön eller syndernas förlåtelse eller "bara" en liten enkel välsignelse. I ett tält kunde man bikta sig. Kvinnor satt och tvättade fötterna (!!!) på de som ville (jag avböjde) och andra målade naglarna på de som ville. Och så denna kör, som visserligen lät ganska bra, men var i sån extas att det nästan var lite läskigt.

Jag tyckte att det hela var lite för creepy för mig och valde att lägga pengar på två sjalar, örhängen och glass i stället för att ge kollekt.

Jag kommer inte komma till himlen.

Xoxo!


BELLA:

...och Sofie skulle åka in tidigt till London city för att få tag på bra musikal-biljetter. Kl 10, senast, skulle rummet i Streatham lämnas, kl 10 hade Bella just kommit ur duschen och lämnade plats in för Sofie...Resultat; rummet lämnades kl 11. Nu var frågan vilken musikal vi skulle se, hmm, varför inte slå till på en äkta klassiker tänkte vi. Resultat; Phantom of the Opera. Vilken fullträff det blev, och bra platser trots förseningen!!! Innan musikalen startade (14.30) hann vi med att vandra till waterloo och kolla in turist-attraktioner som breakdance-dansare, affro-dansare och den Stora karusellen (London Eye)innan vi begav oss mot teatern. På vägen dit förtärdes varsin mindre lyckad lunchmacka från en Subway-kopia, inte att rekomendera.. Men vi blev mätta i alla fall och Bella fick dricka kaffe.

Musikalen var som sagt en fullträff! Vi skrattade och grät o satt andlösa om vartannat, och ibland allt på samma gång! Helt fantastisk upplevelse! Vi är så lyckliga över att vi bestämde oss för just den. Efteråt var vi så omtumlade att vi bara var tvungna att köpa med oss fika från Starbucks och mumsa på i Green Park för att sen ta en promenad förbi Buckingham Palace och vidare mot Trafalguar Squer. På Trafalguar visade det sig vara ett stort Thailand-jippo med bl a uppvisning av traditionell Thailändsk dans och kampsport. Detta gillade vi och slog oss nöjda ner på trappan för att beskåda detta spektakel. Vi fick många glada minnen från våran tid som backpackers medan vi också njöt av värmen i kvällssolen. Sen fortsatte vi på det asiatiska temat och gick och åt buffé i Chinatown, mycket gott. Resultat; två väldigt mätta brudar lämnade kina-haket och city och begav sig hem till Streatham för att kolla på Twiglight med Sara.

Vi har kort sagt haft en väldigt kulturell och mycket mycket bra dag i London. Sofie somnade precis utmattat och sussar sött i den tryckande värmen som infinner sig i Bellas rum efter en härligt solig dag. Förmodligen kommer vi båda drömma om Phantomer och Tailändska elefanter inatt...

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Vad är det för fel på fotvård !!??Det är ju vad jag tjänar mitt levebröd på och då har jag faktiskt gått ut svenska"körkan"Sara lilla för din del är det ju helt ok Jag lovar att tvätta dina fötter helt gratis så du kan lägga dina pengar på himpa vimpagrejor istället. Det värsta som kan hända är att jag sjunger en sång, då vill du hellre bikta dig jag lovar för jag mimar faktiskt tom till snapsvisor så illa låter det.Du borde veta!
    Kram Kristina Malm
    Fotterapeut
    Ps.
    Himmelen kan vänta !

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.