torsdag 25 mars 2010

Inte våran dag...

Det började med att Bella lyckades få igång brandlarmet i förmiddags. Och då gjorde hon ändå inget värre än råka bränna ett rostbröd. Svenska brandlarm är rena myggsurret jämfört med det vi har här kan vi ju säga!!! Sara som i godan ro satt på sitt rum när larmet satte igång flög upp och välte både dator och datorhögtalare i sin färd mot köket och finner där en stackars Bella på en stol, förtvivlat pillandes på larmet. Med lite viftandes med en tidning under larmet lyckas vi få bukt med det. Nu hänger brandlarmet i taket lite sådär löst och fint...

Vi var trötta som djur efter Lindas jazz, men letade oss ändå fram till Nordic Bakery i hopp om att finna våfflor, det är ju Våffeldagen för tusan! fanns det våfflor på Nordic Bakery? Näe...och inte så värst mycket annat heller. Vilken miss.

Vi gick till Starbucks istället, där vet man vad man får. Vi hamnade brevid två svenska tjejer som vi inte orkade vara sociala med och struntade i det.
Sara hade även en kinesisk karl nästan upp i knäet. Det var trångt. Och vi frös för vi satt precis under en fläkt av något slag.

Bella åkte på stryk (oavsiktligt visserligen, men en spark i huvudet är aldrig skönt) på lyrical-klassen.

Sara fick vänta på 333-bussen i 20 minuter i Brixton!

Vi avslutar dagen med att hittat två kackerlackor i köket. Vi bor i ett jätterent hus faktiskt!! Men de har ju inte för vana att bygga husen så de hänger ihop riktigt, så vi tänker att det kanske beror på det.

Imorgon ska Bella plugga, Sara ska dansa. Sen ska vi till Oxford street och fira helgen med en fet våffla i Belgian wafle-ståndet. Om det är sol, så det hoppas vi verkligen att det kommer vara! Och sedan ska vi till Primark. Fredagsnöje på hög nivå.

Godnatt och xoxo på er!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tala om att svenska brandlarm är inte heller svåra att få igång.Ellen lyckades att utrymma hela astradskolan genom att steka/bränna en liten fläskkotlett.Ioch för sig lyckades hon ju få symaskinsnålen genom fingret på syslöjden också.Nu känner jag nästan att jag vill vara lite värre än er...jag fick faktiskt kackerlackssanerat i min lya i Gbg.Det måste tydligen göras med jämna mellanrum..usch!
    Nu ska jag på marknad och köpa trätofflor(ej fotriktigt jag vet)Ha en trevlig fredagkväll.Kramar på er.Kinna

    SvaraRadera
  2. Ja, men Ellen lyckas väl med det mesta...

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.