torsdag 11 mars 2010

Torsdag 11 mars

BELLA

Så var jag tillbaka i London och sitter återigen i mitt rum i Streathem. Igår återsåg jag också danslokalerna på Pineapple som nu känns ganska hemma. Hade lite svårt (ok, ganska mycket svårt!) att slita mig ifrån min tillfällige bästis "Så länge vi båda andas"-bok, men lyckades som tur var efter mycket tankeövertalning från den mer danssanta änglen på högra axeln. Det var nästan lite otäckt att kliva ut i dagsljuset och ut på gatorna med alla brummande bussar och ljudliga polis-sirener efter den tysta förmiddagen med näsan i boken.

Hemma i Sverige hade jag det väldigt bra. Har så gott som bara varit hemma i lägenheten och fixat och donat. Henrik och jag målade om vardagsrummet från en ljusbrun färg och en konstigt orange/brun tapet till fondvägg. Det blev den härliga och mycket utmärkande färgen vit på väggarna. Arkitektvit för att vara exakt. Vi är mycket nöjda med resultatet! En hel måndag spenderades också till städning och upp-packning, vi fick upp allt utom böcker och lite annat som behöver ha en hylla, för några sådana har vi inte än.

Idag väntas det en hel eftermiddag med dans.

Några bilder från vistelsen i Stockholm...


Min goda och studentlyxiga frukost på Heathrow



En gigantisk istapp över vår balkong på Bjulevägen, den togs sen ner för att inte orsaka skada på någon fotgängare



Spacklat och färdigtejpat, målningen kan börja



Så här fint blev det



Måndagens arbete avslutades med tacobuffé,vi var väldigt hungriga som synes på Henriks attack i stekpannan




Xoxo!

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni hittade alla köksattiraljer för tacosarna...

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Ska blir spännande att få komma på besök. Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Åh va fint det ser ut, längtar tills vi kan komma upp för lite samkväm någon helg! :) Puss o kram Sofie & Jonas

    SvaraRadera
  4. Hej Bella,

    Det ser ju kanon ut med Bjulevägen! Spännande ser fram emot house- warming! Kram Eric & Lotta

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.