torsdag 4 mars 2010

Sara tar sig en funderare

Tre små vänner hoppade runt i London, en åkte hem till Sverige, och så var de bara två!

Nu har Bella åkt hem till Stockholm och Henrik ett par dagar. Det känns faktiskt konstigt att veta hon inte är uppe på sitt rum och läser Twilight-böcker;) utan på väg till ett annat land. Vi har liksom suttit ihop så länge nu att det kommer kännas konstigt att bara vara två och inte tre här ett litet tag. Men jag och Danneman åker ju mot Sverige och Pite i morgon kväll (fredag). Och är framme söndag morgon... Någon som säger att Pite ligger vid världens ände?

Något som kommer kännas oerhört konstigt när jag återvänder hit till London efter Smask-veckan, är att jag kommer göra det ensam. Danne har inte fått något jobb här, så han kommer stanna i Sverige och jobba där istället. Det kommer kännas tomt i det röda rummet utan honom och hans "Ska vi titta lite på Vänner?". Eller "Sara, detta är bara min andra snus idag". Han måste komma och hälsa på ofta, har jag bestämt. Man får ju hoppas att han håller med...

När jag i godan ro sitter med datorn på magen och skriver detta hör jag plötsligt polska röster utanför dörren. Detta hade inte varit så konstigt om det inte varit för att detta var GLADA polska röster (våra flatmates har inte för vana att låta glada). In stormar (vad det låter som) en hel hög med folk, både vuxna och små barn. Upp i köket, slamrar och har sig och gör sig allmänt hemmastadda. "Jaha, hur länge hade ni tänkt stanna?" Det kan man ju inte fråga heller eftersom engelskan inte är deras andra språk precis. Inte tredje och fjärde heller. Och polska hör definitivt inte till ett av de språk jag lärde mig i skolan.

På tal om skola så ska jag om ett litet tag bege mig för dagens klasser på Pineapple. Träningsvärk från igår känns redan, väntar med spänning på morgondagen. Träninsvärk är alltid värst två dagar efter... Men jag ska ändå jazza loss två klasser, en med Linda och en med Fleur. Förhoppningsvis så dyker Mattiaz upp så vi kan hålla på vår tradition med dans och Starbucks.

Återkommer ikväll.

Xoxo så länge!
-------------------------------

kl.20.38

Vilken toppenbra dansdag det blev! Majoriteten av de som brukar vara på Lindas torsdags-klass var inte där, så vi var inte så många (När vi gjorde koreografin t.ex, så var vi i tre olika smågrupper, vanligtvis brukar vi vara typ 5 grupper). Så Linda hade massa konstruktiv kritik till oss, vilket var jättekul.

Efter klassen gick jag och tog en Starbucks med Mattiaz och hans kompis Joe. Jättetrevligt, och eftersom Joe är engelskman så pratade vi engelska hela tiden och jag insåg återigen hur dålig jag är på det språket!

Bussen hem till Streatham, kinamat som sista gemensamma kvällsmat för mig och Danne. Nu ska jag packa mina grejer inför Pite (wiie!) och sedan ska vi dra av en film och äta upp chips och godis som vi köpt. På en torsdag, hoppsan...

Xoxo!


_____________________________________


BELLAs lilla dag...

Har varit ganska lång. Åkte tidigt i morse till Heathrow och anlände i nästan allt för god tid. Men hade då gott om tid att sitta och äta en lång frukost och titta på resande människor. Förvånansvärt många som drack öl runt omkring, kl 9 på morgonen! Jag kände mig väldigt nöjd med min kaffe och ospettsade jos som dryck.

Landade på Arlanda på eftermiddagen och fördrev några timmar i Stockholm city genom att äta stark indisk mat i Kungshallen och sen vidare till Åhléns där fjärde boken i Twilight-serien inhandlades på bokrean. Mötte en glad Henrik som slutat jobba och vi begav oss hem till vårt nya hem. Riktigt härlig känsla!

Blir lite smått avis på att Sara lyckades pricka in ett så bra jazztillfälle för Linda. Jag har annars en smärtsam träningsvärk från gårdagens danstimmar i ryggen och väntar, något nervöst, på att den ska vandra ner till rumpa och lår under natten.

Nu ska jag sova min första natt i mitt och Henriks nya hem. Hoppas inte det bor några spöken här...

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Blev nästan lite deppig av att läsa idag..lite separationsångest kanske..
    "På väg till ett annat land" heter det inte "hem till Sverige"!?
    Igår var jag på ett BP-pass knökafullt...av en massa folk som inte lät riktigt som vi andra . De var från Piteå(iallafall stod det på deras tröjor)Känns som det är lite långt att åka från världens ände för att träna BP i Ljungby men de gör väl allt för att åka
    därifrån...
    Kram Kinna (känns nog bättre imorgon)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.