måndag 10 maj 2010

Cause we had a bad day!



Ovanstående lilla tuss låg i Saras säng ett ganska bra tag i förmiddags, 10 poäng till den som gissar rätt på vad det är. Tillägas kan att tussen och Sara hade en ganska kass förmiddag där de ältade livet och dansen fram och tillbaka ett par varv innan de bestämde sig för att ta tag i saken och göra sig glada igen:

Vi hade alltså en ganska dålig dag idag, till att börja med. Eller som Sara skrev i sms till Danne: "Jag och Bella är på apdåligt humör och ska trösta oss med Starbucks". Lunch och en snabb omkastning i dagens dansschema och we were off to our lovely Starbucks, vårt andra hem. En kaffe och chocolate chunk cookie/ en frappucino och blåbärsmuffin senare hade vi styrkt våra kroppar och själar såpass att vi tog oss till skolan för balett med Ian.

Bella fick beröm idag, som "the lady in pink" i hoppdiagonaler. Det är inte varje dag Ian ger beröm så när man väl får höra något positivt tar man verkligen åt sig. Speciellt också eftersom att vi älskar denne man. Sara fick inte så mycket beröm, men väl två gånger under klassen höra "Wrong leg darling". Äh, höger och vänster är väl inte så himla noga?

Efter baletten var vi iallafall uppiggade och glada igen. Så till den milda grad att Sara tog beslutet att dansa hiphop för Xavi med Bella. Hennes street-skills (Saras) existerar fortfarande inte. Och efter det dansade Sara två klasser i stepp för ny lärare och Bella tog sin älskade lyrical-klass för Rolfe.

Så en dag som började som ett stort grått moln ovanför våra huvuden tog sig ganska bra ändå. Får man bara älta ur sig, Starbucksa och dansa lite så blir det mesta bra till slut!

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Höger,vänster inte så noga eller!? När jag skulle köra upp för körkort(100år sen eller nåt)så bad jag allas vår Kuggnilson att peka på vilket håll jag skulle istället för att säga höger eller vänster.Det enda han sa var att "fruntimmer ska inte ha körkort",fick heller inget körkort den uppkörningen.Det klarades av veckan efter istället.
    Hoppas att ni kunde börja den här dagen med lite mer positiva tankar.Tänk på mig som är i ett regnigt och kallt Ljungby.Inte deppar jag för det...det kanske jag borde hm.Har iallafall ett trevligt besök att se fram emot nästa helg forts följer..Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.