onsdag 5 maj 2010

"Dancing through life..."

...heter en av de fantastiska låtarna i musikalen Wicked. Life´s more painless for the brainless:)

I eftermiddags var det äntligen dags. Bella, Mattiaz och Sara på just WICKED. Denna fantastiska musikal. Mattiaz såg den för femte gången (nörd!), Sara för andra och Bella för första. Och vilken fantastisk upplevelse vi hade!! Denna underbara sago-berättelse om vänskap, utanförskap och kärlek. Handlar om Glinda och Elphaba, de två häxorna i The wiz (Trollkarlen från Oz) och berättar vad som egentligen hände innan Dorothy och Toto och hela Kansastjohejset-grejen.

"Defying Gravity" som avslutar första akten är en storfavorit hos oss och "No good deed" var sjukt bra. Det går liksom inte att beskriva upplevelsen i ord, kom till London och se den för sjutton! Eller kika på youtube:)

Bella-citat om hur fin och bra musikalen var: "Jag hade kunnat börja gråta hela tiden men jag ville inte, för om jag gjort det hade jag inte kunnat sluta hulka".

Bella gick för övrigt med programmet tätt tryckt intill sig resten av dagen i stan efteråt, och vi läste det på Pizza Hut där vi åt kvällsmat och på tunnelbanan hem tottade vi vidare på alla fina bilder. Rachel Tucker som spelade Elphaba är en av Saras nya musikal-älsklingar efter Ruthie Henshall.

Vi har helt enkelt haft en fantastisk dag!

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Den musikalen hade passat mig som handen i handsken(enligt H).Häxor..!!
    Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.