måndag 3 maj 2010

En måndag igen

BELLA:

Ja så var det måndag igen, men en lite annorlunda måndag då det är Bankholiday i England idag. Detta är detsamma som det vi i Sverige kallar för en Röd dag.

Bra saker idag:

- Solen kom fram till slut!
- Jag har skrivit klart en större uppgift på biologin = gött och ha den ur världen.
- Sist men inte minst, det har varit två väldigt bra och roliga danslektioner idag, balett och hip hop. (Testade en ny balettlärare idag då käre Ian har haft semester, denne nye man var väldigt bra han med.) För övrigt tyckte hip hop-läraren att det var på tiden att han frågade vad jag heter, och det är ju alltid roligt!

Dåliga saker

- Precis när jag studerat klart mina duvor i en park kommer en kall och plötslig regnskur! Det va väl inte så farligt tänker ni eftersom att det var efter att jag var klar..Men det bör tilläggas att jag just skulle lämna parken när regnet kommer från ingenstans och det börjar blåsa som bara den! Jag gick fort som tusan till mitt favvoStarbucks och kröp in i ett hörn med en varm en kopp kaffe och skrev ihop biologiuppgiften. (ok, det dåliga ledde till något bra...så kan det ju va =) )

- Jag skulle handla på vägen hem..men tji fick jag, det är ju som sagt Bankholiday idag så det var ju stängt. Till och med på Lidl, kan du tänka dig!?

Pinsamma saker

- Ja det händer faktiskt pinsamma saker ibland! Läraren jag har i hip hop pratade som sagt lite med mig efter lektionen och han frågade också hur länge jag skulle vara i London. "Till slutet av juni" sa jag. Då frågar han om jag kommer komma tillbaka då? Nu fattar ju typ varenda människa att han undrar om jag kommer tillbaka till hans lektion. NÄ! Du har fel! För det gjorde inte jag!! Tre gånger frågar han och jag upprepar samma svar varje gång och tänker att han verkar ju inte fatta någonting, svaret var: "Nej, det gör jag inte. Jag är kvar till juni." Till slut säger han bara, "ok, see you around Bella". Väl nere i omklädningsrummet går det upp som ett ljus för mig vad det var han egentligen frågade... Hoppsan! Lite smått pinsamt då han måste tycka att jag, 1: är något korkad, 2: ganska oförskämd som säger rakt upp i ansiktet att Nej, jag kommer inte tillbaka till din klass, fast jag är kvar i 2 månader till... Det är liksom inget man säger rakt ut sådär om man inte kan ge en bra anledning till varför. Jag personligen skulle tolka en sådan sak som att "Nä, jag tänker inte komma tillbaka för den här lektionen var riktigt kass!"
Vi får väl se vilket bemötande som ges nästa gång jag kliver in i hans lektionssal..Hö hö Hans hip hop klasser är nämligen dom bästa inom genren tycker jag, så jag kommer ju va tvungen och gå tillbaka.

Ok, det hände just en till dålig sak att lägga till "dåliga saker"-listan... De polska flatmatearna kom just hem! Det som var så tyst och lugnt här...

Nu blir det några mattetal innan sängen väntar!

Xoxo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.