söndag 2 maj 2010

Det regnar och regnar...

och regnar...

BELLA (i ett regnigt London):

Det började regna igår kväll när jag var på väg hem och höll på hela natten, med åskinslag, och sen har det regnat hela dagen fram till nu kl 16.30. Hoppas det slutar till imorgon i alla fall!

Sen sist har jag i princip bara dansat, räknat matte och skrivit om växters och djurs indelning. Ingen Sara är här och kan locka ut mig och dess värre gör Nemo ingen nytta alls då han är inlåst på Saras rum.

Igår testade jag Capoeira för första gången. Det var väldigt roligt! =) På väg in i lektionssalen funderade jag på om det här verkligen var en lektion jag kunde räkna in till antalet "måste-klasser" i månaden. Enligt mig blir det ett absolut JA så här i efterhand. Det var en härlig och svettig upplevelse med fysiska utmaningar, allt till en konstant rytmisk bakgrundsmusik. Det här vill jag lova är något jag kommer inhämta inspiration ifrån till den moderna dansen! Jag gick drypande blöt av svett, men nöjd, ut efter lektionen. Så mycket upp- och- ner var det länge sen jag va!

Ikväll ska jag kolla på Jakten på Julia på svt play. Jag hoppas verkligen att Sverige röstade bättre igår än förra veckan. Katastrof säger jag bara!!!! Tillbaka med Parwin!

Jaha, nähä, några roligheter kommer det inte ur skallen idag. Kanske har matteboken sugit åt sig alla lustigheter. Hoppas ni har haft en härlig valborg och att söndagskvällen blir lugn och skön!

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Tråkigt att ni har regn idag det är väl er tur nån gång.Tyvärr är det ert väder vi får imorgon.Jag har tom bränt mig i solen idag, gottont.Hur kan ni bara låsa in Nemo, räddaren i nöden!?
    Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.