måndag 12 april 2010

12 april

Sara:

Man börjar bli gammal och glömsk... Idag glömde jag att hoppa av tunnelbanan. Visserligen åkte jag bara en hållplats för långt, och hann som tur var byta och ta mig till skolan i tid, så ingen skada skedd. Men ändå. Tur att det var "Good service" på alla linjer. Inte som när pappa var här. Vi tittar som vanligt på listan där det står om det är förseningar på vår linje och får se "Victoria line- minor delays because of a person under the train". Mysigt.

Idag var en sjukt jobbig dansdag. Jobbig för att jag inte dansade så mycket förra veckan så kroppen var lite seg att få igång. Den har ju vant sig vid att lata sig och äta kakor;) Och jobbigt för att det är påsklov (fortfarande!) i England, så det var SJUKT mycket folk på klasserna! På Lindas jazz var vi ungefär 40 st på båda klasserna jag tog. För er som vet hur stor Lennonsalen är, så är sal 1 som vi var i idag ungefär lika bred, men inte lika djup. Och så 40 dansare på den ytan! För er som inte vet hur stor Lennon är så kan vi ju säga att salen är lagom för kanske 20 personer.

På baletten var vi i en lite större sal, men då var vi i gengäld 52 st på den klassen!! Det var trångt vid stängerna vill jag lova. Streeten som jag skulle ta sen var helt proppfull, så jag skippade den. Då hade jag ju redan tagit tre klasser och kände mig ganska duktig.

Så jag kilade in på Marks&Spencer i stället och införskaffade lite bröd och köttfärs och sen drog jag mig hem mot Streatham. Och här är jag nu. Duscha och äta och komma i säng i hyfsad tid. I morgon måste jag ju vara pigg för då är det dags för MUSIKALBESÖK!! Mattiaz har fixat en braig biljett till "We will rock you" åt mig:) Och innan dess ska jag hinna med jazz, Nu flow hip hop och balett på skolan. Fullpackat. Ingen kan säga att jag inte håller mig sysselsatt i allafall!

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Konstiga människor i London..lägga sig under tågen. Skönt att bo på ett ställe där man kan gå eller cykla vart man vill.Jag fick ställa in dagens spinningklass för att gå på ett utvecklingssamtal med G.Mentorn bjöd på nötter och godis så det var ok.H hade med sig en muta i form av en frekvensomvandlare(skolan har ont om pengar).kan det bara generera bättre betyg för tutten så...Tog mig en liten joggingrunda istället för det missade passet.Såg dock ut som ett rödljus i fejan..nice. Kram K

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.