torsdag 22 april 2010

22 april

BELLA:

Pluggar som en tok dagarna i enda för att ligga steget före när jag väl kommer tillbaka till London. Det kommer krävas många extra dansklasser för att ta igen förlorade klasser från både önskad och oönskad ledighet i Sverige.

Oj, så Sara dansar på tänker jag när jag sitter här hemma ihopsjunken framför dator, mattetal och biologiböcker. Inte nog med det sitter jag och kollar uppdateringar om vulkanen och askmolnet titt som tätt, vilket gör att pluggeriet konstant avbryts, samtidigt som det rycker och pirrar i diverse kroppsdelar efter mer rörelser än med fingrar som skriver och ögon som följer textrader. Därför fick jag ett ryck igår och gick på en öppen klass i modern jazz för Val Suarez på Balettakademien. Det var dyrt! Hade kunnat gå på nästan 3 klasser på Pineapple för samma pris. Men åh så värt det! Underbar klass och underbart att få röra på sig.

Har alltså stillat dansbehovet lite lite men är fortfarande stressad över hur det ska gå med min utbytestermin.. Om någon av en händelse skulle få för sig att köra till London eller hör någon annan som ska - ge mig en plats, snälla! Jag har kollat alla alternativa resvägar men min kära studentbudget verkar inte kunna klara av kostnaderna. Det kostar ca 3-4000kr, och då är det det billigaste! Båten från Danmark till England tyckte det var rimligt att jag skulle betala 6000kr för att bo i en hytt för 6 personer! Utan fönster dessutom! Hmm...då skulle hyran för sista månaden i London ryka i ett naffs, eller skulle jag få äta nudlar i 3 månader... Ibland skulle faktiskt en obegränsad tillgång till pengar underlätta stort.
Om jag bara kunde komma iväg med flyget jag fick ombokat till lördag så skulle allt lösa sig ganska bra ändå har jag konstaterat. Men om inte... En dag i sänder Bella, en dag i sänder. Det löser sig. Mina motton just nu. Håll tummarna!

Ha en trevlig dag (i snöyran om du befinner dig i Stockhom)! Xoxo!




SARA:

Det började redan igår kväll. Jag kände det på mig. Kroppen var alldeles för tung och seg igår kväll. Och i morse vaknade jag upp med träningsvärken. Från helvetet.

Tack yogan.
Och jag antar att tre klasser efter det lade på lite extra kanske.

Vanligtvis har jag inte träningsvärk. Inte såhär. Nån gång ibland händer det väl. Och om jag haft ett uppehåll från dansandet så är kroppen såklart ovan när jag kör igång igen.
Att vara konstant trött i kroppen däremot, det är vardagsmat. Det är jag nästan jämt efter dagar som dessa, fyllda med dans. Och det är en ganska skön känsla faktiskt. Men träningsvärk gör ju fan bara ont.

Två klasser idag, tre i morgon och två på lördag är vad som är kvar av denna dansvecka. Det ska jag väl klara. Idag ska jag dessutom fylla på Starbucks-kvoten lite. Har varit ont om sådana besök nu när Bella är i Sverige och Mattiaz legat sjuk. Men nu är han frisk igen, så efter jazzklassen idag ska han, jag och Joe (Mattiaz kompis som blivit lite min kompis också) gå och ta en fika.

Nu ska jag plocka ihop min ömmande kropp och dra mig mot skolan.

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Hello
    Skickar via din far en liten trevlig historia angående träningsvärk.Jag gillar den delen bäst när hon får lägga tandborsten på handfatet och flytta munnen över den. Då har man liiite ont i armarna.Inte alls längesedan jag hade det så usch.Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.