fredag 16 april 2010

16 april

SARA:

Planering på hög nivå. Galet att man måste hålla på och planera upp hösten NU, när man är mitt i våren i London. Gah! Men så är det. Större delen av studentlivet går åt till planering känns det som. För som student ska man ju "ta eget ansvar", och ja, jättegärna. För jag är en vuxen människa som har tränats i sånt sen jag började skolan. Men det hade ju varit lite trevligt om det fanns någon som kunde svara på ens frågor. LTU (=Luleå Tekniska Universitet som Musikhögskolan tillhör)är kanske inte världens bästa på det området...

Hur som helst, nu är det fredag och jag ska fredagsduscha, veckans bästa dusch. Eller hur Lisa? Gå ut i härliga solen i härliga London, kanske köpa mig en glass eller två, promenera från Covent Garden och ner till Picadilly circus och köpa fredagspåsen med naturgodis på Trocadero, kanske gå bort till Carnaby Street och titta på sneakers för femtiofjärde gången eftersom jag aldrig kan bestämma mig... Kanske titta på alla helgglada människor på Oxford Street. Åka tunnelbana i rusningstrafik till Brixton, ta en röd buss därifrån hem till Streatham, titta på "Breakfast with Scot" (Pratade med Danne som är biografmaskinist för Pride-festivalen i Pite i helgen och ska visa den filmen, och jag blev så sugen!) och bara ha det lugnt och fint i min ensamhet.

Om tre dagar kommer Bella tillbaka och jag ska äntligen få prata med någon som jag kan se igen!

Vi avslutar dagens inlägg med en bild på Morrissons här i kvarteret. Det kan ju vara kul.



Xoxo!

2 kommentarer:

  1. Fredagsduschen är absolut den bästa:) Dock, måste jag göra dig besviken genom att säga att jag struntar i den idag. När jag för en gångs skull inte har dans hoppar jag troligtvis fredagsduschen....Men man vet ju aldrig hur jag känner senare ikväll;)

    SvaraRadera
  2. Hej du vuxna människa..
    Jag har precis tagit min fredagsdusch(efter ett mkt svettigt Body Step pass).Inte så väldigt upphetsande att gå ner i en kall källare på fjällgatan,håret hinner frysa till is innan man ens får tag på handduken.
    Anledningen till BS passet var att spinningen var inställd,jag kan bara säga att grannkäringen och jag höjde medelåldern rejält.Det blev lite mer färgglatt också eftersom våra ansikten skiftade i regnbågens alla färger alltefter passet fortskred. Nu SKRIKER H att det är mat och du vet när han skriker hm...
    Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.