söndag 18 april 2010

18 april

SARA:
Wiie, första dagen som vi skriver båda två på bloggen!
Men Bella, du har haft liiite roligare saker för dig än att skriva här, så det är helt ok:)

Denna dagen har varit väldigt mycket mer produktiv än förra söndagen. Med tanke på den dagens aktiviteter (ligga i sängen, glo på film och äta kakor) behöver ju dagens aktiviteter inte vara så väldigt ansträngande för att slå förra veckans... Men jag har ändå varit ganska duktig om jag får säga det själv:

Veckan framtidsfunderande och planerande satte tydligen fart på saker och ting. Idag tog jag mig en promenad upp till Streatham "centrum" eller vad man ska kalla det (Här där vi bor är det mest bara hus, men tre minuter längre upp börjar alla affärer, banker, biografer etc) för att ta ut sista hyran. Har nyss betalat april-maj hyran eftersom vi betalar i mitten på varje månad. Men för att vara av med det så tog jag ut nästa hyra redan nu, lade den i min byrå när jag kom hem och satte mig och gjorde en budget för tiden som är kvar. Ni som vet hur mitt mattesinne är kan ju tänka er hur lång tid det tog...

Men lite konstigt var det allt. Nästa månad ska jag köpa sista Oystercardet till exempel, bara en sån sak. Och senare i eftermiddag ska jag boka flygbiljetter tillbaka till Sverige. Tiden bara flyger förbi.

Äh, nu låter det som att hemresan väntar runt hörnet, det gör den ju inte riktigt faktiskt. Jag tror jag ska lägga ner planeringen titta på lite Beck i stället. Det är ju ändå söndag.

Och så håller vi tummarna för att Bella snart återvänder hit.

Xoxo!


Bella: (hör och häpna!)

Jag tror det är avgjort! Jo, det är så. Här med förklarar jag Sara som den bättre bloggaren av oss två. Nog för att jag vet hur man gör när man skriver ett inlägg, och till med kan lägga upp bilder nu mera, så är Sara den som ser till att det blir gjort! Hon ser också till att det blir gjort regelbundet. Bra där Sara, 1-0 till dig. =)

Ja, som sagt är det meningen att jag imorgon ska flyga med SAS tillbaka till Sara, London och Pineapple. Meeeen vi får väl se hur det blir. Jag ska idag börja undersöka alternativen båt och tåg. Det bästa skulle naturligtvis vara om det där jättemolnet kunde flyga ut i rymden och försvinna, men det verkar inte som att det vill det... Det börjar nu rycka i mina kroppsdelar efter att få dansa för Ian och Rolf för att inte tala om hur mycket det rycker i diverse sinnen för att få träffa Sara och fika på Starbucks! Jag HAR haft det super under min vistelse i Sverige och är så glad att jag tog mig tiden att åka hem, men stressen kryper på när jag tänker på alla lektioner jag missar och studentutbytes-livet i London som ändå är en "ones-in-a-lifetime"-upplevelse.

En annan sak är också att jag börjar bli orolig för Saras mentala hälsa där borta. Jag menar, så mycket som hon verkar prata med sin Nemo kanske hon själv börjar bli en fisk...det är nog inte så bra med tanke på hennes framtida yrkesval. Jag menar, hur många vill dansa balett för en fisk? Även om det är en väldigt gullig fisk? Nä, jag måste hitta ett sätt att ta mig över vattnet och fånga in henne i håven innan det är för sent.

Dagarna i Växjö var härliga med mycket lek, skratt, mys och kramar. Har fått träffa mitt brorsbarn nummer 2 som bara var dryga veckan gammal, en underbar liten Ludvig. Lova har jag dansat med varenda dag och jag tror jag har lärt mig ca 50 nya barnvisor utantill, bra investering till framtida barndans-undervisning. =)
I Stockholm har det varit firande av Henriks födelsedag, som han verkar väldans nöjd med. Härligt soligt vårväder idag som det ska ut och traskas i. I eftermiddag blir det research angående ta-sig-till-London-projektet.

Xoxo!

2 kommentarer:

  1. Det var skönt för oss alla att du visade ett livstecken.Började också bli lite orolig för Saras mentala hälsa.Det finns ioch för sig fina mediciner och behandlingar men de kan vara bra att spara till senare tillfällen.Ser att du tillbringat tid i småland då förstår jag att du haft det mer än bra.Hoppas nu att du kan ta dig till London och Sara innan hon köper Nemos kompisar och börjar umgås med dom oxå.Kram K

    SvaraRadera
  2. För min del får du (Bella) gärna stanna i stan!
    Varför inte ta vårpromenixen via Globen?
    /Syrran

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.