onsdag 21 april 2010

21 april

SARA:

Idag är mitt schema lite tight:

12-13 Yoga
13-14 Barre&Stretch
14-15 Jazz
15-16.30 Balett

Det blir till att kuta mellan danssalarna som en tok. Brukar funka dock eftersom klasserna alltid slutar och börjar samtidigt, vilket gör att man har ett par minuter på sig då alla ska ut och in ur de trånga salarna.

Annars har jag dansat på ganska bra denna veckan. Igår kväll tog jag två klasser i stepp, den som jag brukar ta och en på mer avancerad nivå. Haha, vilket skämt det var. Jag alltså. Jag insåg redan under uppvärmningen att detta aldrig skulle funka. Avancerad nivå plus att gruppen hade gjort koreografin förut så läraren skippade genomgångar. Tack för det... Jag och en tjej till som var ny hade grava problem. Hon hade ju då lite mer grundteknik så hon snappade ganska snabbt. Kul för henne. Jag citerar Bella när hon hade tagit avancerad klass i nån form av street i vintras "Det gick bra när det gick långsamt, men sen blev jag som...vad ska man säga? En emot duracellkanin i otakt". Det sammanfattar min avancerade stepplektion ganska bra.

Nä, nu ska väskan packas och trikåerna på och buss och tunnelbana tas in till Covent Garden för dagens dans.

Xoxo!

2 kommentarer:

  1. Hur går det för Bella? Kommer hon fram till London?

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att hon kommer på lördag. Skulle ju kommit i måndags, men blev ombokad till nu på lördag för det fanns inga tidigare flyg. Saknar henne här, så jag håller tummarna!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.