onsdag 14 april 2010

14 april

SARA:
Jag och Bella har en ängel på vardera axel. Inte en ängel och en djävul, utan två änglar, för vi tycker om båda två ganska mycket, men på lite olika sätt. Det är en dansängel och en fikaängel. Dansängeln är den mer seriösa ängeln, den som ser till att vi kommer oss iväg till dansklasserna som vi ska varje dag och jobbar på. Oftast kommer jag väldigt bra överens med den ängeln.
Fikaängeln kan stå för lite vad som helst, en fika på Starbucks, jättelång sovmorgon, äta godis mitt i veckan, gå på stan, göra av med pengar på sånt man inte behöver, musikalbesök (i mitt fall då) etc etc. Men eftersom det oftast handlar om Starbucks så får den heta fikaängel. Jag kommer ganska bra överens med den ängeln också faktiskt.

I två dagar nu har fikaängeln varit mycket dominerande hos mig!

Jag har varit trött och slö i hela kroppen och inte alls velat dansa. Fikaängeln har tyckt att jag ska ligga kvar i sängen tills det är för sent att hinna till dansen, den har sagt åt mig att ta en ledig dag mitt i veckan, den tycker att jag ska ta och se nån trevlig föreställning bara sådär. Den har sagt åt mig att göra allt som jag egentligen inte borde. (Tycker det är väldigt skönt att slippa ta ansvar för mina handlingar och bara skylla på ängeln...).

MEN!
Den lilla dansängeln har varit starkare. Minsann. Jag har tagit alla klasser jag planerat, alla dagar. Förutom hiphopen i måndags, men då tog jag hiphop igår istället. När fikaängeln tyckte att jag skulle strunta i baletten idag bara för att jag var lat så sa dansängeln att då fick jag minsann inte ta ledigt på lördag utan var tvungen dansa igen klassen då. Så jag dansade baletten idag, efter två jazzklasser. Och jag har inte fikat på Starbucks en enda gång sedan pappa for i lördags!

Ja, jag är ganska nöjd med mig själv.

Gissa vilken ängel som varit i farten: (Vill bara tillägga att fikaängeln har fritt spelrum under helgerna.)



Chips, cola, Chocolate chip cookies från Morrisons (5 jättekakor för 98 pence) och så PS. I love you på datorn. Och såklart lilla Nemo på ett hörn. Där har ni min söndag. Lovely. Misstänker att denna söndagen kommer spenderas på ungefär samma vis... Söndagar är slappdagar, så är det bara.

Xoxo!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också spendera min söndag så, hos dig :)

    SvaraRadera
  2. Sötis, jag vill också att du ska göra det. Det hade blivit mycket roligare då!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.