onsdag 21 april 2010

21 april

SARA:

Jag skulle bara köpa bröd, smör, pålägg och mjölk i affären men kom hem med en full kasse. Varför blir det alltid så?
Denna gången skyller jag på att de hade extrapris på minchokladglass. Herregud, ni förstår ju min lycka!!

Efter en dag som denna är jag nästan värd lite glass. Eller, jag är så sjukt värd en hel massa glass! Dagens schema som jag skrev om i förra inlägget var ju lite tight. Men det var det värt, jag är grymt nöjd med mig själv.

Och så har jag fått en ny kärlek: Dynamic flow yoga med Aina. Att som omväxling till alla högsljudda dansklasser komma in i en helt tyst sal där folk sitter och småstretchar på sina mattor till ljudet av lugn skvalpande musik. Det var som balsam för själen det. Och denna Aina var typ världens finaste människa som bara log och var sådär lugn som jag inbillar mig att man blir om man bara yogar och andas hela dagarna. Riktigt nice. Jag ska dock aldrig igen inleda dagen med det passet! Kroppen var som spagetti efteråt. Bättre att avsluta med det.

Nu väntar jag på att polackerna ska bli klara i köket. Det är helt omöjligt att laga mat flera än en där inne. Eller ja, att trängas med Bella går såklart bra, men att försöka laga mat där inne med två personer som jag inte känner, inte ens vet namnen på och inte kan prata med hoppar jag helst över. Kommer troligtvis att få börja med att diska innan jag kan laga maten sen, eftersom våra flatmates alltid låter sin mat stå kvar i grytor och pannor och kastruller. Jag har hintat lite fint på det enda språket som jag tyckte kunde funka, nämligen genom att hiva över all deras mat i samma gryta när de har snott allt som finns. Men det hjälper inte.
Jag hivar på tills de fattar vinken.

Trevlig kväll!

Xoxo!

1 kommentar:

  1. Vi har ett väldigt fint yogacenter i Hamneda.Det är tom ett av skandinaviens främsta tom en av de största yogainstruktörerna brukar fira sin jul där.Du ser att du inte hade behövt att åka så rackarns långt. I juni någon gång har de en trevlig event som kallas stora skitardan.Det är vad jag förmodar inte att rena sinnet utan andra delar.Tyvärr går nog inte dina danskläder riktigt hem om de inte är i plysch och oreanga.Trots all så verkar sweden få fler o fler pluspoäng-yogacenter mitt ute i skogen! Kram Kinna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Lång. Envis. Ganska snäll. Färgglad. Musikalnörd. Blivande danslärare.